søndag den 22. november 2009

Moto-Colours

Kæreste blogverden! Her kommer lige en lille note fra mig.
Jeg vil lige hurtigt dele med Jer min fine lille mobiltelefon - en af de eneste telefoner jeg har haft i over et år uden at den er gået i stykker! Jeg købte for et stykke tid siden den her super fine Motorola U9 mobiltelefon (- dagen efter købte konen én af samme slags, bare i rød istedet for lilla), og den er, hands down, en af de bedste jeg har haft til dato. Jeg har ellers aldrig haft Motorola før, men da jeg checkede den her ud på nettet inden køb faldt jeg pladask for den.
Det den kan, den her telefon, er ret sjovt. Dens største feature (altså, bortset fra internet, (video)kamera og musikafspiller, der klarer flere forskellige formater, og alt sådan noget pjat) er dens yderskærm. Når man lukker telefonen eller trykker på nogle af de udvendige knapper får man en touchscreen frem, der er usynlig når telefonen er åben og når den har været lukket i mere end ca. 15 sekunder. På den touchscreen kan man checke sine nye sms'er, og man kan styre musikafspilleren. Dét er altså smart! Derudover kommer der et ur (+ strøm- og signalindikatorer) frem på den, hvis ingen af de andre funktioner er åbne, og der er et lille pauseshow. Lige nu har jeg for eksempel en lille guldfisk svømmende rundt - til stor morskab for min venindes lille datter på et år (og flere af mine uni-medofre...).
Overfladen er behandlet med et eller anden stads så den ikke så nemt bliver ridset, hvilket er ret smart når den nu er så skinnende som den er og fungerer som touchscreen også - men det sker selvfølgelig alligevel - især hvis man ikke er så god til at huske at meget-glat-telefon og meget-skarpe-nøgler nok ikke skal i samme lomme. Rent hypotetisk set. Selvfølgelig...
Jeg vælger mine telefoner ud fra lidt alternative kriterier - jeg tænker, at langt de fleste telefoner kan skrive beskeder, ringe, tage billeder, spille musik og spil og gå på nettet. Derfor går jeg ikke så megetop i de ting. Det jeg er interesseret i er i stedet de meget anderledes ting. Jeg har fx haft en lyseblå Nokia 3650 med et rundt tastatur og en Samsung X850, der er super lille og folder ud som en foldekniv - og som har et tastatur på kun to rækker (istedet for de standard tre).
Her har I lige et link til en video der beskriver nogle af alle de sjove ting ved min Motorola, så den kan ses i lidt flere detaljer.

- linking left and right,
Mille.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv ENDELIG en kommentar eller to - kom med ris, ros og reaktioner af alle slags. Det er den slags ting der gør blogning sjovt.