tirsdag den 22. december 2009

Baby, It's Cold Outside

- og det hjælper ikke en pind at tage den her frakke på, skulle jeg hilse at sige! Men fin, det er den!
Ej, den er faktisk fin nok at have på, selv i snevejret fra helvede, der lader til at have taget permanent bolig her i kvarteret lige for tiden. Den er lavet af tykt, tætvævet bomuld, og så har den det fineste satinfór i den klareste gule farve jeg nogensinde har set. Fordi stoffet er så tykt i sig selv, og nok også på grund af fóret er den faktisk relativt vindtæt (og når jeg siger "relativt" betyder det "med en tyk trøje under"). Dens eneste "problem" er i virkeligheden at den er så lavt skåret foran - hvis ikke jeg stopper mit halstørklæder godt ned i halsåbningen får jeg en hel snestorm med indenfor i kavalergangen - og det er altså koldt, skulle jeg hilse at sige!
Den her fanastiske frakke - som det altså er, vintervejr aside - har jeg fundet i Edith & Ella (som altså er min all-time favourite forretning ever!) på tilbud! 70%!! Total yndlingstal, når det kommer til udsalg - den kostede normalt 1300 kroner, men fordi min lokale E&E-pusher var ved at lukke (og stadig ikke har fundet nye lokaler - what is up with that?! Jeg skal jo bruge alle mine januarudsalgspenge der!!) fik jeg den til nærmest ingen penge - det er jo perfekt! Og den er så meget lige mig! Jeg elsker alt, ligefra den halv-mørkegule farve, til de skinnende hvide striber, til de kæmpe store knapper, til de store klapper der går ned foran brysten og om og dækker skulderbladene.
Jeg sætter lige et billede af Edith & Ella-logoet ind også, bare fordi det er så fint i sig selv at det også lige skal nævnes:
Hvor fint er det lige? Med den dejlige skrift og fine sommerfugle og alting - totalt retro!

- overgangsjakke; fordi vinteren vel også er en slags overgang,
Mille.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv ENDELIG en kommentar eller to - kom med ris, ros og reaktioner af alle slags. Det er den slags ting der gør blogning sjovt.