lørdag den 26. december 2009

The Colours of Africa

Her kommer så det længe ventede "jeg-har-købt-noget"-indlæg. Jeg har her i ventetiden tænkt over at "jeg-har-købt-noget" i virkeligheden er et ret dårligt navn til et indlæg i en blog der primært handler om ting der er købt... af mig... Derfor er titlen på selve indlægget blevet en anden, men indholdet er altså det samme: jeg har købt noget - og det er super fint. Men here goes:
Nu har det jo lige været jul - og jeg har købt en gave til mig selv (igen-igen). Grunden til at jeg ikke kunne vise den hér før er, at jeg synes at den var så fin at jeg købte en magen til som en del af min mors julegave. Og selvom hun ikke er det allermest teknik-savvy af alle mennesker (undskyld, mor, hvis du læser med), så kunne det lige passe at hun skulle finde ud af hvad hendes gave var før tid.
Nu hvor julen er ovre er der dog intet der holder mig tilbage fra at vise Jer den her super fine halskæde, som jeg har fundet i en fairtrade-forretning i Odense centrum.
Den er lavet af avispapir, rullet op til små perler. Farverne er forskellige på grund af reklamer og forskellige prints på siderne, og på enkelte af papirperlerne kan man endda se bogstaver fra artikler o. lign. - det er så fint! Ind imellem papirperlerne er der nogle små, blå, plasticperler, der holder styr på det hele. Selve halskæden er omkring 1 meter i omkreds - og så er den fra Uganda! U-Gan-Da! Uga-nda - jeg bliver så glad af at sige det!
Jeg vil bruge den her halskæde til mine få sorte trøjer, til blå og lyserøde outfits, og når jeg trænger til et ekstra skud farve - og så har jeg planer om at få fingre i dens mindre søster, der er omkring 2/3 af den hers størrelse, og så have dem på sammen. Prisen er nemlig også helt perfekt - jeg har given under 100 kroner for den store halskæde, og den mindre er halv pris - så det er ikke noget der vælter budgettet. Mange tak, Uganda (og fairtrade-forretning)! Total i orden fashion sense!

- U-Gan-Da!!!,
Mille.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv ENDELIG en kommentar eller to - kom med ris, ros og reaktioner af alle slags. Det er den slags ting der gør blogning sjovt.