lørdag den 27. februar 2010

Cupcake Magic

Hej blogverden!
Jeg må indrømme at jeg stadig ikke er på toppen. Jeg lyder som en hæs Barry White, og jeg har ikke rigtig noget overskud - selvom jeg prøver at være ovenpå og kreativ og blog-minded. Det virker ikke rigtig. Jeg lover at gå tidligt i seng i aften, og når jeg så vågner i morgen så er jeg frisk og klar til at tage billeder af en ny, fin blog-ting, jeg har købt i går, og som jeg er totally in to. En rigtig Mille-ting. I mellemtiden får I to ting:
Den første er en tilbagetrækning. Jeg skrev i forrige afsnit at de hjerteformede kageforme var fra London, ligesom opskriftsbogen. Min søde søster har diskret (dvs. med en MSN-besked der lød: "ALARM, ALARM, LØGN PÅ BLOGGEN! JEG GENTAGER: LØGN PÅ BLOGGEN! SØG MOD NÆRMESTE UDGANG!") informeret mig om at det ikke var helt korrekt. Ahem. Apparently er de fra Rema1000. Eksotisk, I know. Jeg skyder skylden på febervildelse og undskylder mange gange for min fejl.
Det andet er lidt sjovere - det er nemlig hemmeligheden bag de fine cupcakes fra forrige afsnit. Bogen hedder Cupcake Magic (- og den er altså fra London! Promise, cross my heart, jeg har selv købt den i Waterstone's), og den er så fin med sin klare røde farve og mouthwatering cupcakes! Den kan ses yderligere eller købes her, fx. Jeg kan se at billedet ikke er af de bedste - forestil Jer at kirsebærrene glimter af spiseligt glimmer og at de er knap så fuzzy - then you got it.
Men altså, fuzzy bær (ti hi) aside - så er den her bog rigtig god. For det første bliver en del af overskudet fra salget af forfatterens bæger givet til foundations der støtter mishandlede høns. Og det er præcis så skævt et støtteformål at jeg synes at det er cool. Stakkels, stakkels mishandlede høns. Jeg håber sådan at de får det bedre snart.
For det andet laver Kate Shirazi de fineste dekorationer! Kirsebærrene på forsiden er et godt eksempel. Ellers er der bl.a. nogle med høns (!) af fondant, nogle med fyrværkeri, nogle med paisley-mønster - you name it. Og så bliver fondant, forskellige glasurer, spiseligt glimmer og andet gak og gøjl etc. gennemgået så alle kan være med.

- sympathy for the chicken,
Mille.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv ENDELIG en kommentar eller to - kom med ris, ros og reaktioner af alle slags. Det er den slags ting der gør blogning sjovt.