torsdag den 25. februar 2010

Polenta Love

I dag har jeg haft besøg af min skønne søster (- jepsen, hende med hindbær-bodylotionen). Vi havde planlagt en dag med rigtig væg-til-væg-hygge. Så jeg har brugt hele dagen på pigesnak, Buzz-spil, chips, kaffe og cupcakes med hende og konen. Og kina-suppe! Sådan én med kylling, majs og æggehvide - uhm! Jeg har slet ikke haft tid til at have ondt af mig selv og min stakkels hals.
Min søster havde cupcakes med! I, der har fulgt bloggen her i et stykke tid ved at jeg har en svaghed overfor cupcakes. Der er noget helt fantastisk ved at få lov til at spise flere hele kager selv - dét kan jeg godt lide. Da jeg var i London i starten af den her måned havde jeg en bog med cupcake-opskrifter med hjem til min søster - hun er nemlig ligeså vild med at bage som jeg selv er. Og i den bog var der blandt andet en opskrift på polenta/dild-cupcakes, som skal spises med ricottaost, mere dild og røget laks på.
Hvordan kan man ikke eksperimentere med sådan en opskrift? Jeg har aldrig prøvet mad-cupcakes før - og de her var et stort hit! For pokker de var gode! De var meget milde i smagen, og de passede perfekt til deres topping. Der er heldigvis et par stykker i køleskabet stadig - hello, tomorrow's lunch!
Og prøv lige at se nogle fine cupcake-forme! De er hjerteformede og af rød silicone - og de slipper kagen så let! Jeg er kæmpe fan af silikoneforme! Formene er faktisk også fra London - de blev købt sidste gang vi var afsted, og de har nogle multifarvede runde venner, der er ligeså smarte. Jeg er blevet helt inspireret til selv at komme igang med noget cupcake-bagning. I dag har jeg dog bagt kanelsnegle - mucho mums - så det må lige vente en dags tid eller to. First eatin', then bakin'.

- lovin' her sister, her wife, cupcakes, and bakin',
Mille.

2 kommentarer:

  1. Det var de også bare! Uhm... Det er rart at have en søster, der sådan bager for én ;)

    Mille.

    SvarSlet

Skriv ENDELIG en kommentar eller to - kom med ris, ros og reaktioner af alle slags. Det er den slags ting der gør blogning sjovt.