fredag den 26. marts 2010

Sund og Sommerligt

Efter Choco-Loco-indlægget har jeg gået rundt og været silksulten nonstop. Så kan jeg lære at skrive mouth-watering indlæg og sweet, sweet chocolate-y goodness, kan jeg! Mmm, chokolate...
Men altså - efter mange, mange timer i absolut pinsel over ikke at have noget snoller derhjemme til at stille min sliksult, så har jeg lært min lektie. Ikke flere indlæg om usunde ting der leder mig i fordærv (i hvert fald ikke så længe jeg ikke har noget fordærv indenfor rækkevide - det andet er bare grumt!).
Derfor får I her et indlæg om æbler. Økologiske æbler, non the less. Fra Netto. Ok, det sidste er måske ikke så overskudsagtigt, men der ligger en Netto mindre end 5 minutter væk, og når de har øko-apflen, så er det altså helt ok.
Prøv lige at se hvor fine de er! Mmm... Helt røde og gule, og dejligt syrlige uden at man laver the ugly-sour-face - og så knaser de helt fantastisk. Kødet er helt kridhvidt og let lyserødt langs skrællen - har dem mistænkt for at være Pink Lady-æbler, men der er noget der ikke stemmer helt overens. Fx. at de ikke har pink skræl. Måske er de en slags æblehybrid?
Uanset hvad, så er jeg sikker på at det er insanely sunde. Og så kan jeg lære det, når jeg ikke er gammel nok til at lave et chokolade-indlæg uden at være lækkersulten i flere dage bagefter, eller uden utålmodigt at plage om sweets af hvilken som helst slags til stor frustration hos dem omkring mig.
Æbler er tegn på sommer og frisk frugt og bær på træer og buske. Æbler er sunde. Sund er det nye sort!

- æblekage, æblecrumble, apple-tini,
Mille.

P.S.: Pssst - jeg har aldrig været så meget til sort...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv ENDELIG en kommentar eller to - kom med ris, ros og reaktioner af alle slags. Det er den slags ting der gør blogning sjovt.