tirsdag den 2. marts 2010

Ypperligt

Kære blogverden. Velkommen til en "My Splash Of Colour"-præmiere.
Det her er allerførste gang at jeg skriver om noget jeg godt kunne tænke mig istedet for om noget jeg har eller om smukke udsigter/landskaber. Jeg synes selv at der er en ret god grund - jeg er nemlig blevet head over heel forelsket i noget meget, meget smuk - og farvestrålende!
Men inden jeg siger hvad det er, er der noget jeg har tænkt over. Jeg synes ikke at ordet “ypperligt” bliver brugt nok. Det vil jeg straks gøre noget ved - der er ikke noget værre end oversete ord og fraser! Stakkels ord og fraser… Men altså - ypperligt! Total old school-cool ord, som jeg har tænkt mig at begynde at bruge I dets aller-aller-bredest mulige betydning.
H&Ms “The Blues”-serie, som jeg snakkede om i går er altså et eksempel på ypperlig stilforvirring. Meget af mit tøj har ypperlige farver. I dag vågnede jeg op til ypperligt solskin. And so on and so forth.
Ypperligt. Total i orden ord. Og her kommer jeg så til pointen med det her indlæg.
Jeg har fundet nogle ypperlige billeder. Inde på trendsales magazine, hvor jeg bruger en stor del af min tid, er der en fantastisk bruger der hedder Tyttebaer. Hun maler de cooleste ypperligeste billeder I ever did see! For et stykke tid siden faldt jeg over hendes billedkunstgruppe på facebook, og der har hun den flotteste samling af billeder!
Jeg er faldet fuldstændig for maleriet herover. Det hedder "13 Æg" - og det rammer mig lige hvor det er godt! Jeg synes at det er så sjovt, og jeg sidder med et stort smil på. Det er dét billede jeg altid vender tilbage til når jeg stener facebookgrupper.
En helt andet ting som jeg super godt kan lide er det her fotografi fra en fotoserie inde på gruppen. SUK, hvor er det yndigt (det er forresten et andet ord der ikke bliver brugt tit nok - og så lyder det lidt som om at det er i familie med ypperligt...)! Jeg elsker de fine små kopper og underkopper - og deres indhold, som jeg ikke helt kan greje - og de lidt skæve farver og deres kontraster...
Jeg vil ha', jeg vil ha', jeg vil ha'! Jeg hader at være fattig studerende, og jeg hader at ægge-billedet allerede er solgt. Øv bøv. Det er overhovedet ikke en ypperlig situation! Men hvad - jeg må spare op og være tålmodig, og indtil da være tilfreds med at scrolle igennem fotoalbummene og elske de fantastiske farver.

- borrowing and wishing,
Mille.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv ENDELIG en kommentar eller to - kom med ris, ros og reaktioner af alle slags. Det er den slags ting der gør blogning sjovt.