tirsdag den 11. maj 2010

Green, Green Grass of Home

Hey blogverden, så er jeg tilbage igen. Meget træt og meget glad, og med mange grin i hjertet og hovedet siden sidst jeg skrev herinde. Min veninde Randi var som sagt på besøg i nogle dage, og det var helt fantastisk at se hende igen efter så mange måneder. Hun boede her i et par dage i starten af januar, men ellers havde jeg ikke set hende siden august sidste år. Jeg bliver glad hele vejen igennem, når vi falder direkte ind i vores old ways of joking, og når vi stadig er indforståede og tænker ens og på de samme ting.
Anywho - jeg var i IKEA med konen + svigerfar'eren i dag, efter min Randi drog mod Jylland igen. Vi manglede i aller-yderste grad gardiner. I al den tid jeg har boet "for mig selv" har jeg haft to (som i: 2) gardiner. Ét, da jeg boede med min veninde Liza (som godt nok hang der fra før jeg flyttede ind) og ét da jeg boede helt alene for mig selv i det ondeste skod af et crappy mini-kollegie langt væk fra alting vigtigt, men tæt på får. Baaaah!
Siden har jeg haft omkring 10 vinduer i to lejligheder, og ingen af dem har haft nogle gardiner. Vi har altid boet "højt oppe", så der kommer ingen forbi udenfor vinduet, men nu har vi altså fået nok af sol lige i skærmen når vi vågner om morgenen og sol på fjernsynet når vi hygger om aftenen. Altså: curtain-time!
Men det her indlæg skal faktisk slet ikke handle om gardiner. Det skal handle om et gulvtæppe. Sådan ét fandt vi nemlig, da vi var på gardinjagt. Og jeg synes at det er rigtig fint.
I lang tid har jeg ønsket mig noget stort og farverigt til vores spisestue, for den er på tragiste vis fuldstændig farveløs. Kun hvid, grå og mørkebrun. Og så røde puder. Men ellers. Stakkels, stakkels spisestue.
Det er slut nu!
Prøv lige at se, hvad vi har købt!
Det nederste billede er bare et gratuitous billede af mig. Synes, at det var ved at være lidt tid siden at jeg havde flashet mit yndige fjæs her på bloggen, og så var det da et held at den bedste måde at vise et gulvtæppe frem er ved at smide sig "rent-tilfældigt-og-kiggende-længselsfuldt-væk-pseudo-avantgarde"-agtigt på det. Or sum'tin'. Det siger sig selv.
Det her billede er det eneste ud af omkring 8, hvor jeg ikke så fuldstændig død ud. Det taler ikke så godt for mine modella-evner, synes jeg... Hvis det altså skulle være nogen tvivl om dem. Men lyset var så fint, og tæppet er meget blødt. Det er som sagt købt i IKEA, og det fåes i et hav af farver (eller, i hvert fald en 4-5 stykker...) - og så koster det 250 kroner. Score! Køb det her, hvis du skulle være på markedet efter et halvloddent tæppe i glade farver og til en fornuftig pris.
Og det aller-bedste af det hele? Tæppet hedder "Hampen"! Man kan altid stole på at IKEA kan sørge for et billigt grin.

- chiller på hampen,
Mille.

P.S.: Husk min give-away! Se link i højre side af bloggen, hvor regler, præmie og sluttid også står! Og spread the word for extra credit og god karma :)

3 kommentarer:

  1. Det er da også bare en helt fantastisk farve det har - lige til at blive sommer-glad af :-)

    SvarSlet
  2. Hej Mille!

    Jeg har tagget dig i en farveleg og du har fået farven "rød"

    Se mere på: http://misha-midnightshadow.blogspot.com/2010/05/guld-og-grnne-skove.html

    SvarSlet
  3. Line - Det er næsten ligesom at gå på rigtigt græs om sommeren - bare uden lumske tidsler og risikoen for lavtflyvende bier :)

    Misha - Mange tak for tag'ningen :) Jeg går srraks igang med at se, om jeg ikke kan støve et eller andet rødt op ;)

    Mille.

    SvarSlet

Skriv ENDELIG en kommentar eller to - kom med ris, ros og reaktioner af alle slags. Det er den slags ting der gør blogning sjovt.