fredag den 4. juni 2010

Meget-Stort-og-Meget-Farverigt

Så er dagen oprundet - det er tid til meget-stort-og-meget-farverigt.
Det er ikke en gobelin (hvor sejt ville det ellers lige være med sådan en?! Det kunne jeg herremeget godt vænne mig til. "Det er så stuen, badeværelset, spisestuen, kontoret, altanen, und-so-weiter - og det er så vores gobelin...") og det er heller ikke en lænestol. Det er, som nogle af Jer havde gættet, en kæmpe motherfrogger af en sofa!
Før havde vi verdens største og verdens grimmeste sofa. Den var i virkeligheden fin nok "indenunder" - min veninde har én magen til (eller, det vil sige, hun havde to indtil jeg købte den ene), og hendes er rigtig fin. Vores - not so much. Den var lidt for slidt, lidt for sammenfalden og lidt for grumset. Men den var så superpraktisk og kæmpe stor og blød, at den fik lov til at bo hos os rigtig længe. Den kunne snildt fungere som to ekstra sovepladser, og der var masser af plads til at ligge to ved siden af hinanden i, og se film. Alligevel synes vi at det var tid til noget fornyelse, og da jeg faldt over en bannerreklamer fra ILVA var det næsten skæbne! På den reklame var der nemlig meget-stort-og-meget-farverigt. Efter en mail til konen og en aftens beslutningstid bestilte vi den så - og fik den leveret bare 4 dage senere, i tirsdags.
Jeg har prøvet at tage billeder af den, men det fungerer på ingen måde! Overhovedet! Billeder af sofaer er noget være noller! Jeg ved ikke hvordan reklamekataloger gør det, jeg kan i hvert fald ikke - dybden i billedet bliver helt forkert, og man kan se alt vores rod på dem. Så er det godt, at ILVA har billeder på deres hjemmeside:
(Pic = ILVA - of course...)
Sådan her ser den ud - vores er bare i noget fantastisk, groftvævet og lillanistret stof, og så var den på tilbud (yay, my favourite!!) og sat helt tosset ned med 3000 kroner - I like a lot! Grunden til, at jeg har sat et billede af en grå sofa ind er, at den lilla er splitter-udsolgt. Så hurtigt kan det gå!
Jeg har i frygtelig lang tid godt kunne tænke mig en sofa med chaiselong, og den her er helt perfekt! Den er faktisk bred nok til at man kan ligge/sidde to på den, og sofadelen er lang nok til at der kan sidde én der på den lange led, og én på chaiselongen, uden at de rør hinanden. Det var nemlig en anden ting, vi ville have i en ny sofa - længde! Man er vel forvent... Det eneste man ikke kan, i den her sofa, er, at ligge to ved siden af hinanden på den lange led. Den er nemlig ikke så dyb som den gamle (som til genngæld var så dyb, at man, hvis man sad tilbage i den, ikke kunne nå jorden med fødderne, selvom den ikke var ret høj - det var helt ligesom at være et lille barn igen, at sidde i den sofa...)
Lige nu er chaiselongen dækket til med et grønt tæppe, for jeg er stadig klistet og klam efter tatoveringsdaten i onsdags. Der er desværre ingen præmier til Jer, der gættede rigtigt - men I kan gi' Jer selv et kram fra mig af, og så ellers hoppe ud og nyde det gode vejr. Imens vil jeg sidde herinde på engelskbib og kigge ud på solskinnet (- som jeg under ingen omstændigheder må befinde mig i alligevel, imens jeg heler - oh joy...)

- lilla weekend- og solskinshilsner,
Mille.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv ENDELIG en kommentar eller to - kom med ris, ros og reaktioner af alle slags. Det er den slags ting der gør blogning sjovt.