fredag den 11. juni 2010

Question Time

Så, min kæreste blogverden, er det tid til at vise, hvor nysgerrige I er og hvor lidt interessant jeg er, her omme bag mit skærmskjul...
Jeg har samlet alle Jeres spørgsmål fra Formspring, og jeg har fået svaret på dem så ærligt jeg nu engang kan. Der er et par gengangere, men med undtagelse af et enkelt har jeg svaret på dem alle enkeltvis. Men det kan I alt sammen se herunder.

Hvordan tog din familie og venner det, at du er til piger? Og har du altid vidst det?
Jeg har fået nogle andre spørgsmål om det her også, og dem har jeg svaret på herunder - total rationalisering!

Hvornår fandt du ud af, at du var homoseksuel? - Og hvornår mødte du konen?
To ting:
1 - det var aldrig rigtig et spørgsmål om, hvornår jeg fandt ud af det - det har bare altid "været der", I hvert fald så langt tilbage jeg kan huske. Det er lidt ligesom at spørge "Hvornår fandt du ud af, at du var en pige?" Dunno…
2 - jeg ser ikke mig selv som homoseksuel - så jeg går ud fra, at et helt ærligt svar på spørgsmålet er "Never!". Jeg bryder mig ikke om, at sætte mig selv i en så fast kategori som "én, der kun elsker og kun kan elske sit eget/det modsatte køn". Jeg er Mille, og jeg er gift en med kvinde.
- og vi mødte hinanden da vi begge var 16, på første skoledag i 1.g - naww...

Hvornår og hvordan sprang du ud? :-)
Jeg er aldrig sprunget ud, og jeg har aldrig været I noget skab. Jeg slæbte bare en pigekæreste med hjem, and that was it. Meget uceremonielt og uden de store dramaer. Ingen blev sure, målløse, "det havde jeg aldrig troet om dig!"-agtige or anything. Jeg har dog engang, da en af mine veninder "outede" mig til en bekendt ude på uni for nogle år siden, fået reaktionen: "Mille?! Men er det ikke hende den høje, kønne pige?" Det synes jeg er ret sjovt…

Det er ikke så meget et spørgsmål som en opfordring - må vi ikke se konen? :-) Hilsen Karina
Narj, det må I ikke :) Som jeg har nævnt herinde på bloggen før, så er bloggen mit projekt udelukkende, og konen er bemærkelsesværdigt ligeglad med den. Hun er også bemærkelsesværdig privat, og derfor er det kun mig I kan se herinde. Hun er dog helt med på, at hun bliver refereret til en gang i mellem. I'll tell you this - hun er omkring 6 cm højere end jeg er, hun er blond og hun har blågrønne øjne. Og så kan hun godt lide oliven og Queer as Folk.

Hvilken mad synes du bedst om, alene bedømt ud fra farven :)
Rabarbergrød (uden mælk eller fløde) - det er jo fuldstændig sindssygt, at noget så naturligt er så neonfarvet! Ellers er jeg også stor fan af kartoffel/porresuppe med en klat crème fraiche på toppen (altså udseende-wise - jeg ville aldrig komme crème fraiche på hvis jeg skulle spise det) - det er super fint grønt. Og hvad med en sushi-inside-out-maki med super flotte røde rogn på toppen, helt hvid ris, sort tang, fin sart grøn avokado og lækker pink laks. *Sigh* Så fint…

Er der nogensinde nogen der har kaldt dig for selvfed, og ment det?
What are you trying to tell me? Er jeg den eneste, der kan tage mig selv i at lægge mere i sådan et spørgsmål, end der (måske?) er ment?
Anywho - jeg håber da, at de har ment det, hvis der er nogen der har sagt det - ellers ville de være ret så nederen. Jeg er blevet kaldt mange, mange ting in my day, men jeg kan faktisk ikke huske om selvfed er en af dem. Det tror jeg ikke…Mange andre ting, men ikke selvfed…


Hvor ser du dig selv henne om 10 år?
Om 10 år?! Der var alligevel frygteligt lang tid til! Om 10 år er jeg 34! Christ - erhm… Okay… Om 10 år… har jeg børn! Ja, det er en go' en… Og en hund! Jeg vil ha' en kongepuddel, og jeg vil klippe den i udstillingsfacon! Hvad mere kan jeg næsten sige? Jeg er færdiguddannet om 1½ måned, så jeg kan ikke sige så meget om det - jeg arbejder nok med det, jeg nu engang uddanner mig til, og så håber jeg at jeg stadig bor på Fyn i nærheden af en masse super cool folk.

Hvis du var et dyr, hvilket dyr var du så? :P
Påfugl! Altså, sådan en han-én, dem med de fine farver… Ikke sådan en fesen dame-påfugl, der render rundt I brun non-stop - where's the fun in that?

Hvilken farve er din yndlings? Du må kun nævne én ;-)
Argh! Not fair! Kun én? Iiiiih! Okay, nu har jeg tænkt over det her, siden spørgsmålet tikkede ind den 7. juni, og jeg er endelig blevet enig med mig selv om, at det er lilla. Alle lilla nuancer (du sagde ikke noget om, at jeg ikke måtte vælge mere end én nuance, ha!)

Hvad er din livret?
Jeg har ikke én livret - jeg har mange! Mange af dem involverer ost… Jeg er helt vild med risotto, med mexicansk mad (for eksempel chimichanga'er), med blinis med cheme fraiche og masser af kaviar, med oliventapenade og tapenade af soltørrede tomater, med brie, Port Salut og hvidløgsost på gode kiks, med sandwich med røget laks, røget tun og marinerede rejer, med italiensk sandwich med seranoskinke, soltørrende tomater, artiskokhjerter, nøddepesto, parmasanost og mozzarella, med klassisk Caesar Salad, med sushi og sashimi, med feta, mozzarella, brie, parmasan, smørreost og puck-ost, med soyamarineret tunsteak, med friske og letkogte asparges, med nybagte boller og kanelsnegle, med tortillaruller med smørreost, salat og Roget laks skåret i hapser, med min mors frikadeller, med røde bøffer og masser af whiskeysovs, med brownies og vanilleis, med softice med tutti-frutti-krymmel og med kyllingesuppe med majs og æggehvide… Blandt andet… Jeg er det største madhoved, ever!

Hvor høj er du?
Jeg er ca. 174 cm høj - uden killer-heels :D

Har du overvejet at begynde at bruge twitter?
Not really, no - jeg tror ikke, at jeg har nok interessant at sige, til at opdatere Twitter tit nok til at følge med de få rå. Problemet med Twitter er, at man som oftest tweet'er om ting man gør - og så mange interessante ting gør jeg ikke… Langt de fleste af mine updates ville være noget a la: "sidder igen-igen på uni og skriver", "har lige drukket kaffe/spist chokolade/været i kantinen/har dårlig samvittighed og lidt kvalme over for meget chokolade" and so on… Why d'ya ask? Er der stemming for en blog-sammenkædet-Twitter-konto? Og hvad vil I høre updates om?

Bedste blog ever! Er trofast (smug) læser, jeg har en stak spørgsmål: Din største oplevelse her i livet? Hvis du kunne få et ønske opfyldt(uanset hvad), hvad vil du ønske? - Du lyder altid så livs glad/positiv i dine indlæg(skønt), er du aldrig tøse
Tak, tak, tak! Det er jo lige til at blive helt glad af at høre - jeg er SÅ glad for Jeres feedback (virkelig!!), og når den er så positiv som den her, så er der jo ikke mere jeg kan bede om. Hvor er det cool! Mange tak! You rock! Også selvom du er undercover-læser (what gives?) Anywho - til det med svarene:
1 - Det kommer an på, hvad det er for en slags oplevelse, vi snakker om. Største mit-hjerte-banker-for-hurtigt-oplevelse må være mit bryllup. Min største jeg-er-for-sej-helt-selv-og-også-klog-oplevelse må være da jeg fik at vide, at jeg havde fået fremtidigt-job. And so on and so forth…
2 - Så ville jeg ønske at… hmm… uanset hvad, you say? Må jeg ønske at kunne flyve? Ellers vil jeg ønske altid at være fagligt velfunderet, og at blive en rigtig god og engageret underviser.
3 - Mange tak - jeg prøver også på at være positiv, og her på bloggen får jeg lov til at tale om farver der gør mig glad - det hjælper selvfølgelig også lidt på tonen. En sjælden gang I mellem rage'r jeg igennem, og tager alt med mig på min sarkastiske vej *host* Uffe Buchard *host*. Udenfor bloggen er det - nogen gange - en anden sag. Der er det ikke alting, der gør mig glad, og JO! Jeg er ligeså tøseXXX som alle andre, når jeg virkelig vil. Jeg prøver, virkelig, at være positiv og at leve negative ting igennem med mantraet "this too shall pass". Dage bliver lidt bedre og alting lidt lysere når jeg er glad. På sure dage er alting nederen og gråt - så jeg hader når det sker. Hence the blog.

Dyrker du sport/motion af nogen art? Eller har du ikke tid for dine utallige andre interesser? Synes nemlig ikke du har nævnt noget om det i dine indlæg ;-)Hilsen Line
Total busted! Jeg laver ikke en pind! Nej, det er ikke helt rigtigt, men det er en længere historie. Da jeg var yngre spillede jeg rigtig meget badminton, og vandt nogle fine, fine præmier, pokaler og medaljer. I træningen var der selvfølgelig en del løb også. Men jeg holdt op, og et par år senere begyndte jeg at få ondt i mine knæ, lidt ligesom vokseværk. Det blev værre og værre, og det begyndte at komme I nogle af mine andre led også - bl.a. mine fingre og albuer. Jeg var ved en masse læger, der ikke rigtig kunne finde ud af, hvad der var i vejen - nogle af dem havde endda the audacity til at spørge mig, om det bare var noget, jeg fandt på! Men endelig, efter en trilliard scanninger og røngtenbilleder og tests og tamtam fandt de endelig ud af hvad der var galt. Jeg har nogle problemer med at danne brusk imellem slidfladerne i mine led, og den brusk der er der, bliver slidt i småstykker, så mine led kører direkte på hinanden, og så er der nogle bindevævsskomplikationer - jeg er generelt lidt sært opbygget. Jeg har hypermobilitet i alle mine led, skæv ryg, for lange fingre/tæer og min brystkasse mødes sjovt. Anyywho - for at det her ikke bliver en jammerhistorie - så skulle det med ledene begynde at blive bedre, I følge lægerne, når jeg blev "i slutningen af 20'erne", og jeg har lige besluttet mig for, at jeg er træt af at vente til jeg bliver slutnings-20, og derfor har jeg købt noget løbetøj og nogle gode løbesko. Lige så langsomt, med baby steps som der aldrig har været baby steps før, er jeg begyndt at løbe lidt, nogle gange om ugen. Det er hårdt for mig, men det er godt. Lige nu løber jeg ikke, for jeg giver de nye tatoveringer en pause, men når jeg engang er færdig med at hele tager jeg det helt sikkert op igen!
Så, det korte svar på dit spørgsmål er: ja, men nej.

There you have it! Homospørgsmål, og så en enkelt eller to om farver. Det er åbenbart det, de unge vil ha'... Måske skal jeg lave bloggens præmisser om? My Splash of Gay? Tror I at den er taget allerede?
On a completely different note: i går var jeg med to veninder inde at se Sex and the City 2, og på mexikansk restaurant. Jeg har et par ting derfra, jeg gerne vil vise Jer - de kommer nok i løbet af weekenden. Mht. filmen, så var den som forventet - shiny and pretty og sært indholdstom, og så havde folkene bag pillet ved nogle af rollernes sædvanlige karakteristika. For mig vandt den 100% på, at Liza Minnelli var med i den. I, der har fulgt bloggen i et stykke tid ved, at jeg inderst inde er en homoseksuel mand, og jeg er den ondeste sucker for divaer og musicals og old-school tamtam. Liza er right there, helt oppe i toppen af min yndlingspyramide - især under "Single Ladies"-showet. For pokker, den kone er for cool! I like, a lot!
Anywho - i dag til søndag skal vi være hunde-sittere, og så går det ellers løs igen mandag med mere specialeskrivning. Nu må det faktisk meget godt snart holde op!
Kan I ha' en rigtig god weekend!

- singing in the rain,
Mille.

P.S.: Jeg tog det dér med "dagens random-billede" ret seriøst - så billedet til dages meta-blog-indlæg er, hvis I ikke kan se det, en mælkeko med en vingummicola på ryggen. Slå dén!

20 kommentarer:

  1. Hvor er du bare NICE! ;D

    SvarSlet
  2. hillu ... Som en der kender Mille personligt vil jeg bare sige til alle jer derude at hun har mange andre mere interessante sider end sit valg af 'livsstil' (the gay thing). Ikke fordi jeg ikke selv har stillet de spørgsmål, hrrrrmmmm, men når man ser hvor mange der har spurgt om netop det emne, bør vi måske spørge os selv hvor interessant det i virkeligheden er ... JAja, jeg synes også det er helt vildt interessant, men det BURDE det jo ikke være ... eller hva'?

    Så her kommer noget JEG ved:
    Mille har en ærkebritisk accent når hun taler engelsk, hun går ALTID i høje hæle selvom lægerne siger hun ikke må, hun er sjov, hun er lidt coo coo (but who isn't) og helt fantastisk!Og så var en vis PE mere end almindeligt glad for hendes selskab ...

    A loyal follower!

    SvarSlet
  3. Tak for svar Mille :-)
    jeg havde skrevet sports-spørgsmålet og er da helt ked af at høre, at du har de problemer i dine led. Lyder bestemt ikke rart. Håber lægerne har ret i, at det bliver bedre.

    Ved ikke om man liiiige må stille et ? mere, men blev lige inspireret af det Lene skriver om din britiske accent. Jeg havde sjovt nok forestillet mig, at du talte mere amerikansk.
    Nå, men mit spørgsmål er, har du boet i England eller hvor har du fået din sprog interesse?

    SvarSlet
  4. Sjovt at læse dine svar :P Elsker svaret på dit livrets-spørgsmål... Plenty of cheese for the lady ;-)

    SvarSlet
  5. Anja:
    hvordan kan man vælge én livret? I don't get it! Det er jo så meget god ost - ehrm... mad! ;)

    SvarSlet
  6. Hej alle sammen! Og mange tak for responsen - det er rigtig rart at høre fra Jer, især når det er på så "private" indlæg som det her. Tanks yous.

    Emma L.:
    Haha, mange tak :D Elsker de store bogstaver ;)

    Lene:
    (- som jeg, FYI bloggere, har læst både engelsk (BA), dansk og engelsk (MA) med...)Super interessant spørgsmål - og mange tak fordi du stiller det herinde. Jeg har absolut ingenting imod at snakke om og svare på spørgsmål om min seksualitet herinde (altså, så længe det er nogenlunde stuerent - my mom is reading this!), men det er da helt rigtigt hvad du siger, at det er iøjnefaldende at lige præcis dét af mine karakteristika stikker sådan ud. Det er jo nok den gode gamle med, at dét der er anderledes, er interessant. Mandlige bloggere får nok spørgsmål om, hvordan det er at være mand i et overvejende kvindeligt forum, and so on and so forth.
    Og mange tak for yderligere-info-om-Mille-segmentet. It's all true!! (Except the crazy-one - I recent that allegation!)

    Line:
    Mange tak for kommentar og feel-better-note. Jeg håber også at det snart går ned ad bakke og evt. går i sig selv igen, men det er noget jeg har haft så længe at jeg ikke tænker over det så meget mere. I work around it :)
    Man må stille så mange man vil - jeg har også ladet boksen blive fremme, øverst på siden, af samme årsag :)
    Jeg taler überbritisk, til stor morskab for de mange "amerikanere" på mit studie. Der er næsten ingen britter, and I like it! Du kan se, at det skinner igennem herinde også på stavemåderne, der bliver brugt (e.g. "colour" frem for "color", etc.).
    Jeg har faktisk aldrig boet i England. Det længste, jeg har været derovre, er 3 uger i træk, da jeg var 15. Siden er jeg taget derover så tit jeg har råd til det :)
    Jeg har bare altid kunne tale engelsk. Jeg så en del britisk-engelsk børne-tv da jeg var lille, og det sad bare fast. Så har jeg så senere lært dden officielle grammatik og sprogteorier bagved, men selve sproget har altid været der. I virkeligheden er jeg en skovl til at lære nye sprog - hvilket kan ses til tider herinde via mine ganske fantastiske tysk/fransk/spansk-egenskaber :) Men jeg elsker, hvad man kan gøre med sprog, og jeg elsker dobbeltmeninger, sproglige jokes og finurligheder - og alle popkulturelle referencer. Jeg smider en del på herinde, når jeg føler mig i hopla (høhø), og jeg håber meget, at der er nogle af Jer, der fanger dem en gang i mellem :) Ellers nørder jeg bare lidt for mig selv ;)

    Mille.

    SvarSlet
  7. Fornemmer godt at du er sprognørd - på den gode måde selvfølgelig :-) Det er jo en af årsagerne til, at jeg synes det er sjovt at læse din blog. Jeg elsker "leg med sprog", jeg er bare slet ikke god til det selv desværre.

    Er det egentligt ikke ret usædvanligt at læse et sprogfag og ikke have været i udlandet? Troede nemlig at størstedelen af de sprog studerende er i udlandet på et tidspunkt - eller er det bare her i Århus?

    SvarSlet
  8. Hvor er det fedt at du har givet dig så god tid til at besvare spørgsmålene fyldestgørende og grundigt! Bedste Q&A jeg endnu er stødt på, på en blog! :-D

    SvarSlet
  9. Line:
    Mange tak :) Leg-med-sprog er også én af de største grunde til, at jeg elsker at blogge :)
    Det er faktisk omkring ½-½ her i Odense. Det er muligt at komme afsted på 2. eller 3. semester (det fik vi så at vide i starten af 4.). 5., 6. og 7. semester brugte jeg udelukkende på dansk, så der gav det ikke så meget mening at tage afsted. 8. semester havde jeg både dansk og engelsk, så der var det heller ikke en mulighed, og så var der sådan set kun 9. semester tilbage, for 10. skrev/skriver jeg selvfølgelig speciale i. Og med en kone, der også har gang i sit eget studie og en masse andre "undskyldninger", så er det aldrig blevet til noget (endnu). Det må komme senere. Men jeg kender faktisk ikke så mange, der har været afsted. Af mine nære venner har kun min veninde Randi, jeg har nævnt herinde et par gange.

    Karina:
    Mange tak til dig også (jeg er så glad for, at I kan lide resultatet, og ikke synes at det er dræbende kedsommeligt...) - jeg synes at det er SÅ sjovt at svare på den slags spørgsmål, så så længe der er noget I vil vide, så længe skal I spørge :) Det er så frygteligt hyggeligt (og jeg får lov til at bruge random-billeder...)

    SvarSlet
  10. Tak fordi vi må stille spørgsmål:)

    Jeg ÆLSKER british accent.. synes du skulle lave en videoblog, hvor du snakker britisk!

    off topic..må vi/jeg se et billede af din brudekjole:)?

    - Sophie

    SvarSlet
  11. Anonyme Sophie:
    Of course! :) Det er kuun hyggeligt, og måske kan det gøre, at de ting jeg siger herinde giver lidt mere mening, når I kender mig lidt bedre :)
    I love it also - og ved du hvad? Jeg går faktisk og leger med tanken om at lave et video-blog-indlæg. Noget med noget mad, evt. Lige nu er jeg ved at finde ud af hvordan jeg skal kunne filme mig selv - jeg er for genert til at få konen til at holde kameraet :D Jeg vil lige lave nogle testere, og hvis det kan lade sig gøre, så er jeg på ;)

    Jeg må lave en ny spørgerunde: "Hvad kunne I tænke Jer at høre Mille sige på britisk engelsk?", haha :D

    Jeg vil lave et indlæg med den kjole jeg blev gift i, en af dagene :) Det har faktisk været på vej i et stykke tid, og nu har vi snart 2-års bryllupsdag, så det ville jo passe noget så yndigt at slå de to ting sammen :D

    Mille.

    SvarSlet
  12. Det gør det bestemt :)

    Håber da det lykkes.. det kunne være sjovt at "få lyd" på dig.

    ved ikke hvorfor jeg tænker på Nigella Lawson, når du skriver "noget med mad" hehe

    - Sophie

    SvarSlet
  13. Haha, ja - det er jo både noget med mad og noget britisk. Jeg er bange for, at jeg ikke helt kan leve op til den gode Nigella når det kommer til alt andet :D

    SvarSlet
  14. hej Mille,

    resten af spørgsmålet var "tøse-fornærmet", så du havde sådan set gættet rigtigt!
    hehe, og tak for de ærlige og sjove svar!(havde spurgt om mere, men jeg kan se resten blev skåret væk.)
    Igen, virkelig fed blok! Det er altid en fornøjelse at smut forbi og se hvad du nu har hittet på :D
    Sara

    SvarSlet
  15. Hihi, tænkte nok at det var sådan noget :) Mange tak for alle spørgsmålene og for alle komplimenterne - jeg lapper det i mig og får et større og større grin på :D
    Kom endelig med resten af spørgsmålsrækken, jeg er dræbende nysgerrig! (- og har masser af tid ;D)

    Mille.

    SvarSlet
  16. Jeg synes du formår at videregive virkelig meget personlighed gennem dine indlæg. Jeg synes, det er en stor udfordring at skrive "venindeagtigt" (åbent, sjovt, hyggeligt) samtidigt med at man har noget hjerte, men det formår du. I'm impressed.

    SvarSlet
  17. BTW: Jeg skal giftes d.21 august, og jeg ville EEEELSKE at høre om dit bryllup og få lidt inspiration.

    SvarSlet
  18. Ann-Sophie:
    Ih, jeg bliver så glad af at læse den slags ting! Måtte også lige med ret så blussende kinder læse nogle af alle komplimenterne op for konen :D
    Og tillykke med brylluppet! Well, vores bryllup var meget low-key - når jeg lavet indlægget om min kjole kan jeg skrive noget om alt festivitaet, og hvis der er noget specifikt du kunne tænke dig at vide, spørger du selvfølgelig bare :)

    Mille.

    SvarSlet
  19. Det glæder jeg mig til at læse om :)
    Jeg arbejder i et eventbureau, så jeg har lidt svært ved at styre min trang, til at fyre op for effekterne. F.x. kommer nogle konservatoriestuderende ud (2 violiner, 1 cello) og spiller under vielsen, som skal foregå i blandt blomsterne i Lykkesholms have. Det bliver magisk! Jeg er så begejstret over at vi kunne få giftefogeden ud.

    SvarSlet
  20. Haha, ja det er lidt noget andet end vores bryllup :) Ingen af os er/var til det helt store tamtam, og vi ville holde en fest hvor fokus var så lidt på os som overhovedet muligt :)
    Mille.

    SvarSlet

Skriv ENDELIG en kommentar eller to - kom med ris, ros og reaktioner af alle slags. Det er den slags ting der gør blogning sjovt.