fredag den 23. juli 2010

Med på Moden per Uheld

Så gik man her og troede at man var for cool og for gammel stylish til at falde for H&Ms forskellige fancy tiltag. Jeg taler ikke om de designere de får til at tegne nogle ting for sig - de kan være super fine, og jeg har da også selv papegøjetunikaen fra Matthew Williamson-collection'en. Jeg er stor fan! Jeg taler om deres intra-mærke-tiltag, sådan L.O.G.G-tingene, Trend-tingene og Garden Collection-tingene (I know, det er en lidt bred kategori, men den fungerer for mig, selvom virkeligheden måske ikke ser helt sådan ud. Mamma-tøjet og BiB-tøjet hører for some reason ikke ind under mit hoveds kategori af intra-mærker... Go figure...). Ikke at det tøj, der nu hører ind under hvert "undermærke" ikke kan være super fint - jeg er for eksempel faldet for en super fin sort trøje med en papegøje eller some such fjerkræ af pailletter på, fra Trend-serien. Og det er præcis dét, der er problemet! Jeg vil ikke betale ekstra fordi H&M har sat et sort (eller lyserødt) mærke i nakken istedet for et hvidt. Det er stadig H&M! Der er ikke andet der er ændret! And look what they make me do!!
Jeg havde faktisk helt glemt, at jeg havde købt den her kjole, som er fra The Garden Collection, indtil jeg så en af mine TrendSales-buddies flashe den på FaceBook (you know who you are!). Jeg havde nemlig smidt den hen i min sykurv, for jeg købte den over hjemmesiden i starten af det tilbud der kører nu (for 30 kroner!! Yay, tilbud! Man er jo nærmest til grin hvis man lader være...), og den er håbløst for stor. Den eneste størrelse der var tilbage var M (eller 38, kan ikke lige huske hvad den kører efter, men altså - kartoffel kartoffel - den var i hvert fald for stor!), og jeg tror at modellen er ret stor i størrelsen oveni. Jeg kan i hvert fald nærmest campere inden i den, og jeg skal have syet den ind i siderne. Det burde også være nemt nok, den er syet helt lige op og ned, bar the smock over brystet. Apropos det smock, så må den her kjole være syet til folk med E-skåle! Mindst! Hvis resten af kjolen er for stor, så er brystet fuldstændig ridiculous. Væk med den!
Jeg havde lidt på fornemmelsen at den ville være lidt til den store side da jeg købte den, men jeg kunne ikke stå for blomstermønstret og roserne på maven og det lidt natkjole-agtige look.
Derudover gør det mig ikke noget at få et par centimenter mere på kjolens længde, for den er ret kort, og hver størrelse større gav kjolen et par centimeter i længden. Nu er spørgsmålet så, om jeg får taget mig sammen til at få syet kjolen ind her i sommer, eller om den bliver forfremmet til efterårsskjole med et par grove strømper til.
Hvad jeg vil sige med det her blogindlæg er, at jeg ikke vidste at det var en Gardensag, da jeg købte kjolen. Derfor er jeg moderne ved uheld. Til mit forsvar kan siges, at The Garden Collection snart er så gammel at jeg igen er håbløst bagud, og at den uden tvivl når at blive endnu ældre inden jeg får hanket op i mig selv og får syet kjolen ind.

- never promissed you a rose garden,
Mille.

5 kommentarer:

  1. Haha, kostede den kun 30 kr. nu? Jeg måtte give fuld pris. :( er nu ret ligeglad med at den er fra Garden collection, jeg går ikke op i økologi, men synes den var så fin! :) Og du har helt ret mht. bryststykket, jeg forsvandt lidt i den, synes jeg.

    SvarSlet
  2. Ah, jeg vidste ikke at Garden Collection var en øko-serie. Still, min pointe står. Hvis det er en profil, H&M har lyst til at køre, så synes jeg at de burde gøre det fuldt ud, istedet for at gøre det til "noget ekstra".
    Jeg er ellers lidt af en øko-freak, men lige det her må være smuttet hen over hovedet på mig :)

    Mille.

    SvarSlet
  3. Hehe, nej det vidste jeg heller ikke da jeg købte den. Læste det et eller andet sted. Men du får mig ikke til at købe en kjole kun fordi den er øko, hvis jeg ikke ville købe den ellers - det gider jeg ikke give ekstra for. :D
    Men ja, det burde de. Men mon ikke det hele ville blive dyrere så, og de ville miste kunder? Det tror jeg.

    SvarSlet
  4. Det ville det uden tvivl! *Suk* Det er ikke nemt. Men de fører slet ikke GC længere, gør de?

    SvarSlet
  5. Tror det ikke, men du må ikke hænge mig op på det. Måske det kommer igen. Ved ikke om det kun var en sommerting? Men jeg købte nogen øko pudebetræk på deres hjemmeside, som intet havde med Garden at gøre, men det er selvfølgelig i en helt anden boldgade.

    SvarSlet

Skriv ENDELIG en kommentar eller to - kom med ris, ros og reaktioner af alle slags. Det er den slags ting der gør blogning sjovt.